donderdag 17 november 2016

Frittata met tomaat, geitenkaas en prei

recept; recepten; hoofdgerecht; hoofdgerechten; frittata; ei; eieren; omelet; tomaat; tomaten; geitenkaas; prei
Frittata is een nieuwe favoriet van mij. Een frittata is de Italiaanse versie van een omelet. Oorspronkelijk werden de restjes uit de koelkast gebruikt als vulling voor de frittata en er zijn dan ook vele variaties mogelijk. Het is snel en eenvoudig te maken en daarom prima voor een doordeweekse maaltijd. En je kunt heerlijk variëren met de smaken. Eerder maakte ik al een frittata met tonijn en een frittata foe yong hai. Dit keer maak ik een frittata met tomaat, geitenkaas en prei. Ook deze combinatie is weer erg lekker. Met een groene salade erbij is het een prima hoofdgerecht.

Ik maak deze frittata in een springvorm. Voor een frittata voor 4 personen gebruik ik een springvorm van 28 cm. Voor 2 personen gebruik ik een springvorm van 24 cm. Bekleed de bodem van de springvorm eventueel met een vel bakpapier en sluit dan de springvorm. Dit maakt het makkelijker om de frittata uit de vorm te krijgen.

Kijk op mijn website www.testkok.nl voor:

Recept voor 2 personen:
4 eieren
scheutje melk
peper
zout
1 prei
250 gram kerstomaten, gewassen
150 gram zachte geitenkaas
1 eetlepel olijfolie
boter om in te vetten

Bereiden:
  1. Oven voorverwarmen op 200°C.
  2. Was de prei en snijd in ringen. Halveer de kerstomaatjes.
  3. Vet een springvorm in met boter.
  4. Verhit de olijfolie in een grote koekenpan. Voeg de prei toe en bak in enkele minuten gaar. Verdeel de prei over de springvorm. Verdeel de gehalveerde tomaten erover. Klop de eieren los met een scheutje melk en breng op smaak met peper en zout. Giet de eieren over de prei en tomaten. Verkruimel de geitenkaas over de frittata.
  5. Bak de frittata in ongeveer 30 minuten gaar in de oven.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Volgers