zondag 27 november 2016

Dadel-noten balletjes met chocolade

recept; recepten; zoet; dadel; dadels; noten; kokos; cacao; chocolade
Dadels, noten, kokos en cacaopoeder. Meer zit er niet in deze dadel-noten balletjes met chocolade. Geen suiker dus, maar door de dadels zijn de balletjes toch heerlijk zoet en stevig. Echt een heel lekkere zoete snack en ik maak mezelf wijs dat ze vast een stuk gezonder zijn dan een koekje.

Voor dit recept van dadel-noten balletjes met chocolade worden de dadels en noten gepureerd in de keukenmachine. Nu zijn dadels best kleverig. Ik heb gemerkt dat je dadels daardoor niet goed kunt pureren in een blender. Ik gebruik de hakmolen van mijn staafmixer.
Lukt het toch niet om de dadels goed te pureren? Laat ze dan eventueel weken in wat heet water, dan worden ze zachter en makkelijker te pureren.

De dadels worden in dit recept gemengd met noten. Je kunt zelf kiezen welke noten je gebruikt. Ik heb een mix gebruikt van hazelnoten, cashewnoten en amandelen omdat ik die toevallig nog over had van een ander recept. Walnoten zijn ook erg lekker in deze balletjes.

Kijk op mijn website www.testkok.nl voor:

Recept voor ca. 14 balletjes:
200 gram dadels
100 gram noten
100 gram geraspte kokos
2 eetlepels cacaopoeder

Bereiden:
  1. Verwijder de pitten uit de dadels. Doe de dadels, noten, 50 gram geraspte kokos en 2 eetlepels cacaopoeder in een hakmolen en maal deze tot een egale pasta. Voeg eventueel wat water toe als het mengsel te droog is.
  2. Verdeel de rest van de geraspte kokos over een bord.
  3. Vorm ballen ter grootte van een twee euro munt van de dadel-notenpasta. Rol de dadelballen door de kokos.
  4. Je kunt de ballen gelijk eten of in de koelkast bewaren. De dadel-noten balletjes zijn ook erg goed houdbaar in de vriezer.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Volgers