zondag 6 november 2016

Aardbeien-mascarpone-ijs

recept; recepten; nagerecht; nagerechten; ijs; aardbei; aardbeien; mascarpone
Wij zijn dol op ijs! Voor ons begint het weekend pas echt als we op vrijdagavond elk met een grote beker Ben & Jerry's ijs op de bank hangen. Zo'n beker van een halve liter lepelen we zo leeg. We proberen onze uitspatting alleen tot het weekend te beperken, maar als er in de supermarkt een aanbieding is van Ben & Jerry's en ik een voorraad probeer aan te leggen, is deze in mum van tijd verdwenen.  

Maar ook zelfgemaakt ijs vind ik heerlijk. En daarom heb ik mezelf deze zomer verwend met een een zelfvriezende ijsmachine. Ik had al een ijsmachine, maar daarvan moest de kom altijd eerst in de vriezer. Dat nam veel ruimte in beslag en het kwam regelmatig voor dat ik de kom niet in de vriezer had staan op het moment dat ik ijs wilde gaan maken.
Een zelfvriezende ijsmachine lost dat probleem op. De machine koelt zelf het ijs terwijl je het draait. En omdat je de kom niet hoeft in te vriezen, kun je meerdere porties ijs achter elkaar maken.

Dit recept voor aardbeien-mascarpone-ijs is een van mijn favoriete zelfgemaakte ijsjes. Het is heel eenvoudig om te maken: verse aardbeien pureren met mascarpone en suiker en dan ijs maken.
Het ijs smaakt echt naar aardbeien, veel lekkerder dan de chemische aardbeien smaak die je in de winkels kunt kopen. Door de mascarpone is het ijs heerlijk romig.

Kijk op mijn website www.testkok.nl voor:

Recept voor ca. 500 ml:
250 gram verse aardbeien
250 gram mascarpone
80 gram suiker

Bereiden:

  1. Was de aardbeien en verwijder de kroontjes
  2. Pureer de aardbeien met de mascarpone en de suiker helemaal fijn met een staafmixer
  3. Schep het mengsel in de ijsmachine en draai tot ijs volgens de instructies van de ijsmachine.
  4. Doe het ijs in een diepvriesdoos of ijsvorm en laat in de vriezer nog ca. 4 uur goed hard worden.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Volgers