woensdag 30 maart 2016

Banaan-kaneel-muffins

recept; recepten; muffin; muffins; banaan; bananen; kaneel;
Dit recept voor banaan-kaneel-muffins is een variant op het recept van bosbessenmuffins dat ik al eens eerder op mijn blog plaatste. Beide recepten zijn makkelijk te maken en snel klaar. En nog veel belangrijker ... ze zijn allebei heel erg lekker.

Banaan is natuurlijk wat zoeter dan een bosbes en deze banaan-kaneel-muffins zijn dan ook wat zoeter. Je proeft vooral de kaneel erg goed, de banaan maakt de muffin lekker zacht.

De banaan-kaneel-muffins bak ik in een vorm voor kleine cakejes. Ik smeer de holte in met wat boter of ik doe een papieren vormpje voor kleine cakejes in de holtes. Dan is invetten niet nodig. Op die manier haal je 8 muffins uit het onderstaande recept.

Dit recept van banaan-kaneel-muffins is een variant op een recept uit het kookboek "Modern Classics deel 2" van Donna Hay. Heerlijke recepten van koekjes, gebak, cake en desserts met foto's waarbij het water je al in de mond loopt.

Kijk op mijn website www.testkok.nl voor:

Recept voor 8 (kleine) muffins:
150 gram bloem
2 theelepels bakpoeder
80 gram fijne suiker
1 theelepel kaneelpoeder
125 ml zure room
1 ei
1 theelepel fijngeraspte citroenschil
40 ml plantaardige olie (ik heb olijfolie gebruikt)
75 gram banaan, fijngehakt

Bereiden:
  1. Verwarm de oven voor op 180ºC.
  2. Leg een papieren vormpje voor kleine cakejes in een vorm voor kleine cakejes.
  3. Zeef de bloem en het bakpoeder boven een kom. Voeg de suiker en kaneel toe en roer alles door elkaar.
  4. Neem een andere kom en doe daar de zure room, eieren, citroenschil en olie in en roer alles door elkaar. Roer vervolgens het zure room mengsel voorzichtig door het bloemmengsel.
  5. Spatel de banaan door je deegmengsel toe en vul de vormpjes.
  6. Bak de muffins 30-40 minuten in de oven en test of de muffin gaar is door er met een prikker of breinaald in te prikken.  

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Volgers