woensdag 22 juli 2015

Pasta met rucola en gebakken zalm

recepten; recept; hoofdgerecht; hoofdgerechten; pasta; vis; zalm; rucola;
Een rucola salade vind ik altijd heerlijk, maar door een wel erg grote oogst rucola sla uit mijn moestuin hadden we genoeg sla om wekenlang van te eten. Dat was teveel van het goede. Daarom ben ik op zoek gegaan naar andere recepten om de rucola in te verwerken.

Dit recept van pasta met rucola en gebakken zalm is in ieder geval een uitstekende manier. De pasta (ik heb tagliatelle gebruikt) wordt in dit recept vermengd met de rucola, doperwtjes en een romige dillesaus. De pasta wordt geserveerd met een lekker stukje gebakken zalm met dille. Een erg lekkere combinatie!

Het viel me op dat de rucola uit mijn eigen moestuin veel pittiger is dan rucola uit de winkel. En juist die peperige smaak van de rucola combineert in dit recept van pasta met rucola en gebakken zalm erg goed met de zachte smaken.

Kijk op mijn website www.testkok.nl voor:

Recept voor 2 personen:
1 klein blikje doperwtjes, uitgelekt en afgespoeld
150 gram tagliatelle of andere pasta
300 gram zalmfilet
4 eetlepels fijngesneden dille
1 kleine ui, gesnipperd
125 ml crème fraîche
50 gram rucola, grof gesneden
zout
peper
2 eetlepels olijfolie

Bereiden:
  1. Bereid de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking.
  2. Kruid de zalmfilet met zout, peper en de helft van de dille. Verhit 1 eetlepel olijfolie in een koekenpan en bak de zalm zachtjes in ongeveer 10-12 minuten gaar en mooi bruin.
  3. Verhit ondertussen 1 eetlepel olijfolie in een andere koekenpan en bak de gesnipperde ui zachtjes goudbruin. Voeg de crème fraîche en 3 eetlepels van het pastakookwater toe en breng het aan de kook. Zet het vuur laag en voeg de doperwtjes toe. Laat de doperwtjes zachtjes warm worden.
  4. Laat de pasta kort uitlekken in een zeef of vergiet. Schep de pasta door de romige doperwten met de rest van de dille en de rucola. Verdeel de pasta over twee borden en leg de gebakken zalm erop.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Volgers