vrijdag 8 juni 2012

Appel-kaneelcake

Ik kijk regelmatig naar ander kookblogs en vond zo dit recept van appel-kaneelcake. Het was wel even omrekenen met de Engelse cups, maar het is volgens mij goed gelukt.

Op het andere blog zag de cake er prachtig uit. De ingesneden appels lagen mooi boven op de taart. Bij mij rees het deeg al snel over de appels heen, waardoor ze nauwelijks meer zichtbaar maken. Ik had ze dus te diep in het deeg gedrukt. Maar dat maakt helemaal niet uit, want wat is deze cake lekker!

Het rook zo lekker in huis toen ik deze cake bakte dat we niet eens gewacht hebben totdat de taart was afgekoeld. Gelijk uit de oven hebben we een puntje gesnoept. Heerlijk. Koud is deze cake ook lekker, maar we hebben ontdekt dat het nog lekkerder is als je de cake even opwarmt in de magnetron voordat je hem eet.

Kijk op mijn website www.testkok.nl voor:

Recept voor ca. 6 personen:
125 gram zachte boter
1¼ theelepel kaneelpoeder
100 gram fijne suiker + extra om te bestrooien
2 eieren
135 gram bloem
1 theelepel bakpoeder
zout
40 ml melk
2 kleine appels, geschild, klokhuis verwijderd, gehalveerd
2 eetlepels abrikozenjam

Bereiden:
1. Verwarm de oven voor op 160°C.
2. Vet een springvorm van 15 cm doorsnede in.
3. Meng de boter, suiker en 1 theelepel kaneelpoeder in de keukenmachine. Voeg een voor een de eieren toe. Zeef de bloem en bakpoeder boven het mengsel en voeg de melk toe. Meng alles goed.
4. Schep het cakebeslag in de springvorm.
5. Snijd de appelhelften een aantal keer in dezelfde richting in. Druk de appels in het beslag. Meng 1 theelepel suiker met een ¼ theelepel kaneelpoeder en strooi dat over de appels.
6. Bak de cake ca. 50 minuten in de oven. Verdeel dan de abrikozenjam over de cake en bak nog 10 minuten in de oven.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Volgers